플래시 댄스 OST Flash Dance OST- What A Feeling 왓 어 필링 가사해석

플래시 댄스 OST Flash Dance OST- What A Feeling 왓 어 필링 가사해석입니다.


플래시댄스(Flashdance, 1983년 개봉)는 낮에는 철공소에서 노동자로 일하고 밤에는 클럽의 댄서로 활동하는 알렉스(제니퍼 빌즈 분)의 성공담을 그린 영화입니다. 




자신의 노력과 땀으로 성공을 위해 한발한발 다가가는 모습을 그린 영화인데 1983년 국내개봉 당시에는 미성년자 관람불가 판정을 받았다는군요. 2010년대의 관점에서 보면 저 정도 노출은 노출에도 끼지 않죠. 춤이 좀 섹시하다는 정도? ^^ 





First, when there's nothing but a slow glowing dream

처음엔 아무 것도 없었어요 천천히 타오르는 꿈밖에는


That your fear seems to hide deep inside your mind

두려움은 속마음을 깊이 감추어 버리는 것같아요


All alone I have cried silent tears full of pride

나는 자만심에 가득차 혼자 조용히 눈물을 흘렸어요

 

In a world made of steel, made of stone

강철과 돌로 된 세상에 갖혀


Well I hear the music, close my eyes, feel the rhythm

이제 나는 음악을 들으며 나는 눈을 감고 리듬을 느껴요


Wrap around, take a hold of my heart

음악은 내 마음을 둘러싸고 사로잡아요


What a feeling, bein's believin'

그런 느낌이라니, 믿어지나요?


I can have it all, now I'm dancin' for my life

난 전부 느낄 수 있어요 이제 나는 평생 춤을 출 거예요


Take your passion, and make it happen

열정을 갖게 되면 당신도 느낄 수 있을 거예요


Pictures come alive, 

상상이 현실이 되고 


you can dance right through your life

당신은 일생 동안 춤출 수 있어요


Now I hear the music, close my eyes, I am rhythm

지금 나는 음악을 들으며 눈을 감아요, 나는 리듬이예요


In a flash it takes hold of my heart

순식간에 내 마음을 사로잡았어요


What a feeling, bein's believin'

그런 느낌이라니, 믿어지나요?


I can have it all, now I'm dancin' for my life

난 전부 느낄 수 있어요 이제 나는 평생 춤을 출 거예요


Take your passion, and make it happen

열정을 갖게 되면 이루어질 거예요


Pictures come alive, 

상상이 현실이 되고 


you can dance right through your life

당신은 일생 동안 춤출 수 있어요


What a feeling

그런 느낌


What a feeling (I am music now),

그런 느낌이라니 (지금 나는 음악이예요)


bein's believin' (I am rhythm now)

 믿어지나요 (지금 나는 리듬이예요)


Pictures come alive, 

상상은 현실이 되고 


you can dance right through your life

당신은 일생 동안 춤출 수 있어요


What a feeling (I can really have it all)

그런 느낌 (난 정말 전부 느낄 수 있어요)


What a feeling (Pictures come alive when I call)

그런 느낌 (상상은 현실이 될 거예요 내가 부를 때)


I can have it all (I can really have it all)

난 전부 느낄 수 있어요 (난 정말 전부 느낄 수 있어요)


Have it all (Pictures come alive when I call)

전부 느껴요 (상상은 현실이 될 거예요 내가 부를 때)


(call, call, call, call, what a feeling) I can have it all

(느낌아 와라 와라 와라 와라) 난 전부 느낄 수 있어요


(Bein's believin') bein's believin'

(믿어지나요) 믿어지나요


(Take your passion, make it happen) make it happen

(정열을 갖게 되면 느낄 수 있어요) 느낄 수 있어요


(What a feeling) what a feeling...

(그런 느낌) 그런 느낌...






댓글

Designed by JB FACTORY